Jakie formalności należy załatwić przy sprzedaży używanego samochodu?

Jeśli chcesz sprzedać swój używany samochód postaramy się opisać niezbędne procedury, przedstawimy także listę dokumentów, które należy przekazać nabywcy i tych, które musisz dostarczyć urzędom.

Dokumenty, które należy przekazać nabywcy

1. Dowód rejestracyjny, z wpisaną datą i podpisem sprzedawcy;

2. Umowa kupna-sprzedaży (po 1 egzemplarzu dla sprzedającego i dla nabywcy), w której widnieją szczegółowe zapisy przedstawiające obiekt sprzedaży i identyfikujące dany pojazd (marka, model, typ nadwozia, moc), pobrany w odpowiednim urzędzie

3. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, przeprowadzonego nie dawniej, niż w ciągu 6 miesięcy przed datą podpisania umowy kupna-sprzedaży. W przypadku samochodu mającego 4 lata i starszego sprzedawca zobowiązany jest przeprowadzić badanie techniczne przed transakcją sprzedaży.

 

 

Peugeot Polska
Peugeot Polska
Przed sprzedażą używanego samochodu należy skompletować wiele dokumentów niezbędnych przy tej transakcji i załatwić konkretne formalności urzędowe, aby zadeklarować sprzedaż i poinformować o niej zainteresowane strony.